Show simple item record

dc.contributor.authorSu, Ningspa
dc.contributor.authorPirani, Naqaashspa
dc.coverage.spatialUniversidad Autónoma de Occidente. Calle 25 115-85. Km 2 vía Cali-Jamundíspa
dc.date.accessioned2020-08-21T00:08:39Zspa
dc.date.available2020-08-21T00:08:39Zspa
dc.date.issued2018-02-23spa
dc.identifier.urihttp://red.uao.edu.co//handle/10614/12526spa
dc.descriptionThis is a Spanish version. The Volkswagen Group (VW Group) had set a firm-wide 'Strategy 2018,' which sought to make Volkswagen 'the most successful and fascinating automaker in the world by 2018.' According to the strategy, the company would reach annual sales of 10 million vehicles worldwide. To achieve this ambitious goal, VW Group placed 'intelligent innovations and technologies' at the top of its agenda. Big data, broadly defined, represented an important opportunity for the company. In this exercise, the class will be divided into teams, and each team will design an initiative that leverages big data to help the VW Group make significant progress towards its objective. The teams will present their initiatives at the upcoming executive meeting, at which time the best initiative will be selected.eng
dc.descriptionEl Grupo Volkswagen (Grupo VW) había establecido una 'Estrategia 2018' para toda la empresa, que buscaba hacer de Volkswagen 'el fabricante de automóviles más exitoso y fascinante del mundo para 2018'. Según la estrategia, la empresa alcanzaría ventas anuales de 10 millones de vehículos en todo el mundo. Para lograr este ambicioso objetivo, VW Group colocó las 'innovaciones y tecnologías inteligentes' en la parte superior de su agenda. Big data, ampliamente definido, representó una oportunidad importante para la empresa. En este ejercicio, la clase se dividirá en equipos y cada equipo diseñará una iniciativa que aproveche el big data para ayudar al Grupo VW a lograr un progreso significativo hacia su objetivo. Los equipos presentarán sus iniciativas en la próxima reunión ejecutiva, momento en el que se seleccionará la mejor iniciativa.spa
dc.formatapplication/pdfspa
dc.format.extent8 páginasspa
dc.language.isoengeng
dc.publisherIvey Publishingeng
dc.rightsDerechos Reservados - Universidad Autónoma de Occidentespa
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/spa
dc.sourceinstname:Universidad Autónoma de Occidentespa
dc.sourcereponame:Repositorio Institucional UAOspa
dc.subjectCasosspa
dc.subjectBig dataeng
dc.subjectEmprendimientospa
dc.subjectCambio tecnológicospa
dc.subjectVolkswageneng
dc.titleVolkswagen group: driving big business with big dataeng
dc.typeEstudio de casospa
dc.subject.armarcBig dataeng
dc.subject.armarcInnovaciones tecnológicaseng
dc.subject.armarcTechnological innovationseng
dc.subject.armarcEmprendimientospa
dc.subject.armarcEntrepreneurshipeng
dc.subject.armarcEmpresas internacionalesspa
dc.subject.armarcInternational business enterpriseseng
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessspa
dc.rights.creativecommonsAtribución-NoComercial 4.0 Internacional (CC BY-NC 4.0)spa
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_93fcspa
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/reportspa
dc.type.redcolhttp://purl.org/redcol/resource_type/ARTCASOspa
oaire.accessrightshttp://purl.org/coar/access_right/c_14cbspa
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionspa


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Derechos Reservados - Universidad Autónoma de Occidente
Except where otherwise noted, this item's license is described as Derechos Reservados - Universidad Autónoma de Occidente