2004-01

Mis muertos

Acosta, Juvenal

Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10614/165
Title: Mis muertos
Authors: Acosta, Juvenal
Keywords: Literatura;Juan Rulfo, 1918-1986;Literature
Issue Date: Jan-2004
Publisher: Universidad Autónoma de Occidente
Series/Report no.: El hombre y la máquina no. 22 (ene.-jun. 2004); p. 70-75
Abstract: El viento miserable de la noche, el rencor vivo, los murmullos que despiertan a los muertos. Juan Rulfo y Comala, la tierra caliente de la culpa y el remordimiento. No hay una sola lectura de Pedro Páramo y El llano en llamas, esas dos grandes obras de la literatura. Su obra va más allá de la denuncia y va más allá del lenguaje: no es nada más literatura, es sangre y es tierra. Rulfo confirmó que la escritura no es una parcela de los privilegiados y que hay que escribir sobre aquello de lo que se tieneevidencia y certeza. Hay que leer a Rulfo, aprender de él la economía del lenguaje, el rigor sintáctico, la ironía fina, el espacio blanco del discurso, y hay que enseñarles a nuestros jóvenes a entenderlo.
Description: The pitiful wind of the night, living resentment, the murmurs that wake the dead. Juan Rulfo y Comala, the hot land of guilt and remorse. There is not a single reading about Pedro Paramo and The Flatlands in Flames, those outstanding master pieces of literature. His work goes beyond allegation and language; it is nothing more than literature, it is blood and it is land. Rulfo confirmed the fact that writing is not a plot for people with a privilege and that it is necessary to write about that from we have evidence and conviction. It is necessary to read Rulfo’s work, to learn from him about economy of language, the syntactic severity, the fine irony, the blank space of speech and it is necessary to teach youth to understand about it.
URI: http://hdl.handle.net/10614/165
ISSN: 0121-0777
Appears in Collections:Articulos

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
T0003325.pdf547.48 kBAdobe PDFView/Open

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.