2020-05-25

Análisis estructural del discurso de la serie de Netflix “13 reasons why”, en su primera temporada

Sampaio Chamorro, Verónica

Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10614/12378
Export Citations:
Export to Mendeley Export to RIS Export to Zotero
Title: Análisis estructural del discurso de la serie de Netflix “13 reasons why”, en su primera temporada
Authors: Sampaio Chamorro, Verónica
metadata.dc.contributor.advisor: Benavídes Martínez, Jairo Norberto
Keywords: Comunicación Social y Periodismo;13 Reasons Why;Netflix;Análisis del discurso;Análisis estructural;Análisis estructural del discurso;Discourse analysis;Structural analysis;Structural analysis of discourse
Issue Date: 25-May-2020
Publisher: Universidad Autónoma de Occidente
Abstract: The investigative method proposed by Patrick Charaudeau for structural analysis of discourse, of which the first two levels used. In addition to the types of television broadcasting presented by Lluís Mas Manchón and the functions for the structural analysis of the narratives of Anderson Imbert, Barcelona Ariel and Roland. This research analyzes the structure of the discourse, taking as its object of study the Netflix's series "13 Reasons Why", in its first season. From this essential findings obtained on how this company treated the discourse, which in contrast to three studies carried out by "The Journal of Psychiatric", "Journal of the American Academy of Child and Adolescent Psychiatry" and “JAMA Internal Medicine” of this series in adolescents , it is possible to dazzle some triggers of the effects caused
Description: Empleando el método investigativo propuesto por Patrick Charaudeau para el análisis estructural del discurso, del cual se emplearon los dos primeros niveles. Además de los tipos de discursos televisivos expuestos por Lluís Mas Manchón y las funciones para el análisis estructural de los relatos de Anderson Imbert, Barcelona Ariel y Roland Barthes. En esta investigación se analiza la estructura del discurso, tomándose como objeto de estudio la serie de Netflix “13 Reasons Why”, en su primera temporada. A partir de esto se obtienen hallazgos importantes sobre la forma en que esta compañía trató su discurso, lo cual al contrastarse con tres estudios realizados The Journal of Psychiatric, Journal of the American Academy of Child and Adolescent Psychiatry y JAMA Internal Medicine sobre el impacto de esta serie en los adolescentes, se logra deslumbrar algunos detonantes de los efectos causados
URI: http://red.uao.edu.co//handle/10614/12378
Appears in Collections:Comunicación social-periodismo

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
T09235.pdf627.93 kBAdobe PDFView/Open
TA9235.pdf87.99 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy

This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons